lørdag den 22. oktober 2016

En grå efterårsdag fyldt med farver

Jeg har i dag været på farvekursus hos Charlotte Tøndering, Tøndering Strik, i Aarhus.

Charlotte lagde ud med at fortælle om farvecirklen med 12 farver og de 7 farvekontraster. Efter at have klippet en hel del huller i 6 ark papir kunne vi kaste os ud i at lege med forskellige farvesammensætninger. Farvesammensætningerne tog selvfølgelig udgangspunkt i farvecirklen men set igennem de hullede ark papir. Herefter fik vi mulighed for at kaste os over alle farverne i ITO garnerne samt Isagers Tvinni og Spinni. En farvefest .....


Her er ITO Kinu lagt op i en harmonisk farveskala med en komplementær fave.


Her er Isager Spinni lagt op i kvadrat med 2 komplementære farvepar.

Jeg hæklede Cirkel i ramme med ITO garnet:


Isager Spinni strikkede jeg sammen med en ny grå farve i Isager Silk Mohair:



Til slut prøvede jeg et nyt garn - ITO Kidu - hvor farvesammensætningen er valgt for mig.

Garnet er produceret af uld fra det sjældne engelske Cotswolds får. Ulden blev oprindelig brugt til overtøj og strømper, da uldens lange fibre gør, at garnet bliver meget holdbart. 


Set nedefra og op har jeg først strikket i ITO Kidu, Mercury, alene, siden sammen med Isager Silk Mohair, 35, dernæst sammen med ITO Shio Snow Grey og sidst sammen med ITO Washi, String. Jeg kunne godt fristes til at strikke en model i striber af dels ITO Kidu alene og dels ITO Kidu sammen med Isager Silk Mohair på en lidt større pind end 3,9 - ja, du læste rigtig. Jeg har prøvet bambuspinde fra ITO, der findes i nogle helt andre størrelser, end dem vi kender. Det er nogle meget lækre pinde at strikke med. 

Nu vil jeg vaske mine prøver og spænde dem op.... 

God lørdag aften


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

.post-body img, .post-body .tr-caption-container, .Profile img, .Image img,.BlogList .item-thumbnail img{border: 0px;-moz-box-shadow: 0px 0px 0px;-webkit-box-shadow: 0px 0px 0px;box-shadow: 0px 0px 0px;} img {border:none;box-shadow:none; }