søndag den 20. oktober 2013

Se min kjole....

den har mange farver:

Som du kan se, mangler jeg lige at hæfte trådender - det er en passende søndagsbeskæftigelse.....

Opskriften er hentet i et strikkehæfte fra Hendes Verden, og designeren er Ellen Holm. Garnet er fra Hjelholt, hvor jeg har brugt en æblegrøn farve 28 i Pelsuld 8/2 og auberginemix farve 9 i 1-trådet Farveskiftegarn. Det er noget utrolig lækkert garn med en rigtig god løbelængde:



Jeg har strikket min udgave længere både i kropstykket og i ærmerne.

Jeg har tidligere strikket en kjole i det samme garn, som jeg også lige vil vise:




Nu er jeg gået i gang med tørklæde 5 fra Nordiske Masker II:


Det er ren TV-strik. Til gengæld skal der tænkes lidt mere over dette mønster:


Det er bare ret og vrang - men maskerne skal jo lige være det rigtige sted. Modellen er Amelia designet af Alex Pengelly. Jeg strikker i Rowan Felted Tweed - et dejligt garn i en masse dejlige farver.  Ærmerne bliver rosa, kroppen grå og ribkanterne grønne:


God søndag ..........

5 kommentarer:

  1. Den kjole er bare skøn, hvilket strikke hefte var den i+ Vh Lykke

    SvarSlet
  2. Hvor er det blevet en flot kjole. Det er virkelig et fint design og tror det er en god ide at du har lavet den lidt længere, den ser skøn ud - og så elsker jeg grøn :-)

    SvarSlet
  3. Jeg har selv fundet det, det er nr. 33 ,2013.

    SvarSlet
    Svar
    1. - det er nemlig rigtigt. Lige nu ligger kjole til tørring.........

      Slet

.post-body img, .post-body .tr-caption-container, .Profile img, .Image img,.BlogList .item-thumbnail img{border: 0px;-moz-box-shadow: 0px 0px 0px;-webkit-box-shadow: 0px 0px 0px;box-shadow: 0px 0px 0px;} img {border:none;box-shadow:none; }