søndag den 3. juli 2016

Farveleg

For ganske mange år siden fik jeg en gave - en farvetest ved en Color & You konsulent. Det var det helt store tilbage i begyndelsen af 1990´erne. Jeg har stadig den lille mappe med mine farver liggende. Inspireret af Annes Indfald fandt jeg mappen frem igen og begyndte at lege.....



Jeg er en typisk "forårspige" med denne brede vifte af farver og samt en del flere. Systemet går ud på, at nogle farver er basisfarver, andre kan bruges alene og atter andre er gode at mixe......

Gad vide om nogle af farverne er at finde blandt mine rester i bomuld og hør ?


Jeg blev så grebet af legen, at jeg besluttede mig for at gå mere systematisk til værks - typisk !


Hos Bog & Idé fandt jeg en mappe med spiralryg og kraftigt karton, som egentlig er beregnet til fotos. Siderne blev klippet til halv størrelse, og med min hulmaskine fik jeg lavet en række huller i hvert ark.

Her er prøver på mine "basisfarver":



Her er prøver på mine "mixfarver":


Nu har jeg en lille inspirationsmappe med de af mine garner og garnrester, som i følge testen er bedst til mig.  Det skal nu ikke holde mig tilbage for at bruge andre farver også......

Det har været en meget spændende proces, der har gjort, at jeg lige nu ser noget anderledes på nogle farver.

God søndag
Kirsten 

3 kommentarer:

  1. Det ser så godt ud. Jeg har tænkt på, at jeg skulle have lavet notater om flot mix, flot osv. Men ikke fået tænkte det helt færdigt... nu kan jeg lade mig inspirere af din flotte mappe!
    Og ja... jeg vil da også bruge andre farver, men basen får et andet udgangspunkt nu☺

    SvarSlet
  2. Flot grundigt arbejde, og ikke så langt fra inspiration til færdig mappe.
    Jeg er også blevet farvetestet i det forrige århundrede men har endnu ikke lavet en garn mappe, jeg må snart i gang 😊😊😊

    SvarSlet
  3. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet

.post-body img, .post-body .tr-caption-container, .Profile img, .Image img,.BlogList .item-thumbnail img{border: 0px;-moz-box-shadow: 0px 0px 0px;-webkit-box-shadow: 0px 0px 0px;box-shadow: 0px 0px 0px;} img {border:none;box-shadow:none; }