onsdag den 4. marts 2015

Onsdag er udflugtsdag,

og i dag skal vi til Silkeborg Bad for at se Marina Paghs puder. Temaet er, at puden følger os gennem livet - fra fødslen til kisten. Jeg glæder mig til at se udstillingen.

I formiddag har jeg vasket og presset min stadieprøve med engelsk og fransk broderi.


Øverst har jeg lavet fransk kastning - det vil sige kastning over en sashikotråd.
Nederst har jeg lavet de to første stadier i fransk fladsyning. Først holbein og  derefter kædesting.


Øverst er stadiet med den færdige franske fladsyning. Nederst er der engelske huller.


Her er tre studieprøven til mit projekt med et bogstav i fransk fladsyning. Den lilla tråd er en utrolig lækker silketråd.


Her er begyndelsen til mit projekt, hvor jeg har riet ostelærred på bagsiden for at understøtte broderiet medens jeg syer.

Nu vil jeg gøre klar til at tage på udflugt.
Kirsten

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

.post-body img, .post-body .tr-caption-container, .Profile img, .Image img,.BlogList .item-thumbnail img{border: 0px;-moz-box-shadow: 0px 0px 0px;-webkit-box-shadow: 0px 0px 0px;box-shadow: 0px 0px 0px;} img {border:none;box-shadow:none; }