søndag den 25. maj 2014

Frakke 1


er også blevet færdig og tør.


Modellen fra Nordiske Masker 3 har jeg strikket i

1 tråd Nicolai uld - en totrådet lammeuld i råhvid
1 tråd Blackhill Silk Mohair - 30 % silke og 70 % kid mohair
1 tråd 80 % uld og 20 % cashmere.

De hæklede dele er hæklet i Nicolai uld og uld/cashmere, hvor de farvede garner er forskellige totrådede uldgarner fra mit lager. Modellen har taget tid at lave og særligt at montere. Jeg har ændret en del på opskriften særligt i forhold til monteringen, men har også undladt at lave mønster på bagsiden. Det gør modellen mere elegant på en eller anden måde ………… Bagstykket er smallere forneden end foroven, hvorimod forstykket er lige op og ned.




Jeg har ved halskanten lavet en i-cord kant.


Det samme har jeg gjort forneden. Kanten er den samme også på det hæklede forstykke.




Lynlåsene er monteret ved først at brodere en kædemaske række på forsiden af lynlåsen. Herefter er lynlåse syet på fra forsiden af arbejdet med maskesting. Det giver for mig at se den pæneste forside.


På bagsiden af lynlåse kan kun ses en stribe, der svarer til bagsiden af det broderede kædesting:




Lommeposen er stikket i dobbelt garn af uld/cashmere.



For og bagstykke er syet sammen på forsiden med maskesting.


Jeg er selv meget glad for resultatet og især alle de timer, jeg har brugt på monteringen. 

Hele tre projekter er nu blevet færdige - så der går nok lidt tid, inden der igen kommer et færdigt projekt ud af strikkekurven.

God søndag.

3 kommentarer:

  1. Sikke mange billeder

    SvarSlet
  2. Super flot jakke :-) Detaljerne giver et flot finish! Tillykke med resultatet.
    Mvh
    Susanne i Silkeborg

    SvarSlet

.post-body img, .post-body .tr-caption-container, .Profile img, .Image img,.BlogList .item-thumbnail img{border: 0px;-moz-box-shadow: 0px 0px 0px;-webkit-box-shadow: 0px 0px 0px;box-shadow: 0px 0px 0px;} img {border:none;box-shadow:none; }