søndag den 25. maj 2014

Kort jakke

fra Sandnes´ hæfte nr. 1311 med modeller i garnet Line


Modellen har 3/4 lange ærmer og er forholdsvis kort.

Jeg har brugt 12 nøgler Line, der består af 53 % bomuld, 33 % viscose og 14 % hør. Garnet har megen tyngde, så modellen er ret tung - og er laaang tid om at tørre.

Der er strikket med to tråde, og jeg har brugt farve 2541 og 6030.

Garnet og knapperne er købt hos Uldma.

Jeg har ændret lidt på opskriften, da jeg ikke har strikke knudekant. Jeg har i stedet taget to ret løst af for at få en mere stabil og pæn kant.


Modellen er strikke oppefra og ned med fine udtagninger:





En helt igennem anvendlige model.

Kirsten

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

.post-body img, .post-body .tr-caption-container, .Profile img, .Image img,.BlogList .item-thumbnail img{border: 0px;-moz-box-shadow: 0px 0px 0px;-webkit-box-shadow: 0px 0px 0px;box-shadow: 0px 0px 0px;} img {border:none;box-shadow:none; }