søndag den 8. april 2018

Februar

I februar fik jeg lavet denne pose færdig. Motivet er hentet fra kloakdækslerne i Aarhus. Den grønne farve er trykt på, og derefter har jeg broderet med en tråd uldgarn og DMC mouliné.




Jeg fik også langt om længe gjort min "tehætter" færdige til vores stempelkander. Vi har dem i tre forskellige størrelser, og det kræver selvfølgelig tre forskellige størrelser i broderi og "tehætter".


Tekanden skulle selvfølgelig også have en ny tehætte.


I min broderigruppe skulle vi prøve at brodere med inspiration fra Flora Danica. Jeg fandt denne svamp, som jeg forhåbentlig kan få broderet til et lille billede.



Jeg var også til Store Strikkesøndag hos Tøndering Strik i Aarhus. Det var en rigtig dejlig dag. Jeg deltog i en workshop med Helga Jona som underviser. Helga havde fundet frem til en rigtig fin måde at lave knaphuller i rib og en fin metode til vendestrik ved en halskant. En workshop for feinschmeckere ....



Jeg kastede mig ud at strikke i et nyt garn og i en kombination af hulmønster og mønsterstrik.



Jeg broderede på et hævestykke til min datter. Hun havde fundet et hævestykke hos Tille´s værksted.



Det blev ganske fint.


Kirsten

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

.post-body img, .post-body .tr-caption-container, .Profile img, .Image img,.BlogList .item-thumbnail img{border: 0px;-moz-box-shadow: 0px 0px 0px;-webkit-box-shadow: 0px 0px 0px;box-shadow: 0px 0px 0px;} img {border:none;box-shadow:none; }