søndag den 29. oktober 2017

Tilvalg og fravalg

Det er 1 1/2 måned siden, jeg sidst skrev et blogindlæg. Meget er sket siden da.

En lørdag med broderi på Skals højskolen for design og håndarbejde og to søndage i selskab med mine broderiveninder blev valgt til - Fanø Strikkefestival og Strikkeweekend på Fussingø Slot blev valgt fra.

Et foredrag om blomsternes betydning i Japan med Mette Holm og et foredrag om Craft Psykologi med cand. psyk. Anne Kirketerp blev valgt til - Kreative Dage i Fredericia og Kreativ Hobby Weekend i Messecenter Vesthimmerland blev valgt fra.

En rejse til Scotland blev valgt til - et besøg på Den store Strikkefestival på Bygholm blev valgt fra.

En tur med med mine strikkeveninder måtte desværre vælges fra - arbejdet skulle passes.

Der er lige for tiden så mange arrangementer med og om håndarbejde, at man kan blive ganske forpustet. Det er derfor nødvendigt at lave en hård prioritering og at kunne sige "nej, tak". At kunne sige "nej, tak" skal man øve sig på - lige for tiden er jeg ganske god til det. Det giver tid til at nyde min hverdag med håndarbejde.


Jeg har syet nye køkkengardiner, som jeg har lagt op med en hulsøm. Jeg overvejer at brodere - måske en cirkel - med sammentrækssyning på gardinet.


Resultatet skal gerne blive en engel....


En ny sweater med mønster....


Strik på kryds og på tværs....


En lille pung/lille taske er blevet færdig....


En pude med kontursting....


6 nye puder til vores to jagthunde er det blevet til. I Edinburgh købte jeg flere stykker stof i uld fra Harris Tweed, Isle of Harris. Det er utrolig smukt og lækkert....


Lige nu er det disse tre bøger og det seneste making magasin, der optager mig....

 God søndag
Kirsten

1 kommentar:

.post-body img, .post-body .tr-caption-container, .Profile img, .Image img,.BlogList .item-thumbnail img{border: 0px;-moz-box-shadow: 0px 0px 0px;-webkit-box-shadow: 0px 0px 0px;box-shadow: 0px 0px 0px;} img {border:none;box-shadow:none; }