lørdag den 11. november 2017

Lørdagsbroderi på Skals

I dag har jeg været til broderi på Skals højskolen for design og håndarbejde. Vi mødes kl. 9.00 i Bjørks broderilokale. Vi holder en kaffepause i løbet af formiddagen, senere spiser vi vores medbragte frokost, inden vi slutter kl. 15.00.

Det er helt op til os selv, hvad vi vil brodere. Bjørk cirkulerer hele dagen rundt i mellem os og giver individuel undervisning. På et tidspunkt i løbet af dagen har Bjørk som oftest et emne, som hun fortæller om og viser eksempler på, f.eks. det at lave en fin ombukningskant på løbere og duge. Det er nogle dejlige lørdage.

I dag fik jeg syet min engel færdig. Jeg har syet dronningesting på vingerne, knaphulssting langs kanten og til slut en hedeboring son hoved.


Jeg fik tegnet nogle hjerter op, prikket motivet på kalkepapir og overført til stof:



Først syede jeg nogle rækker med bagsting:



Derefter en række med franske knuder, hvorefter jeg formede kanten med risting. Til sidst broderede jeg knaphussting lang kanten.



Et lille hjerte, der skal hænges op i en tråd eller fiskesnøre:


I morgen skal jeg broderer med mine broderiveninder, brodøserne.......

God lørdag aften.
Kirsten


GemGem

1 kommentar:

.post-body img, .post-body .tr-caption-container, .Profile img, .Image img,.BlogList .item-thumbnail img{border: 0px;-moz-box-shadow: 0px 0px 0px;-webkit-box-shadow: 0px 0px 0px;box-shadow: 0px 0px 0px;} img {border:none;box-shadow:none; }