mandag den 4. september 2017

Udklipshedebo

Så lykkedes det langt om længe for mig at komme på et ugekursus i udklipshedebo på Skals - højskolen for design og håndarbejde. Underviser på kurset, der er mit sidste ud af i alt 8 moduler, er Lis Ahrenkiel. Lis har som altid planlagt undervisningsforløbet i mindste detalje.

I går aftes begyndte jeg med at ri rundt om 9 cirkler:


I dag er stoffet for en stund riet fast på et stykke rødt voksdug, medens jeg har klippet huller, riet det overskydende stof fast og syet knaphuslsting rundt om hullerne og i hullerne.






Herefter er jeg begyndt at udfylde hullerne med forskellige typer af knapshulssting, hvoraf jeg har kastet rundt om en del af knaphulsstingene. 


Nu er der en hel del tråde, der skal hæftes, inden jeg igen vågner op til den dejlig morgen på højskolen, hvor jeg har denne morgenudsigt fra mit vindue.


God aften
Kirsten

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

.post-body img, .post-body .tr-caption-container, .Profile img, .Image img,.BlogList .item-thumbnail img{border: 0px;-moz-box-shadow: 0px 0px 0px;-webkit-box-shadow: 0px 0px 0px;box-shadow: 0px 0px 0px;} img {border:none;box-shadow:none; }