tirsdag den 29. august 2017

Hverdagen

Med august kom hverdagen tilbage. Den har arbejdsmæssigt været ganske travl. Selvom jeg ikke har skrevet så meget på min blog, er der håndarbejdsmæssigt også sket en hel del:

besøg i Marianne Isagers nyindrettede forretning i Tversted - skønt sted

besøg på Museum Ovartaci, Aarhus Universitets Hospital, Risskov, hvor gruppen, Sy din by, udstillede - flot udstilling og spændende sted

første broderilørdag ud af fire på Skals - højskolen for design og haandarbejde med Björk Ottósdóttir som underviser - dejlig dag

søndagsbroderi med min broderigruppe - hyggeligt som sædvanligt

strik med min strikkegruppe, Uldtotten - hyggeligt som altid

besøg på Strik i Todbjerg - inspirerende og dejligt at hilse på kendte ansigter fra Instagram, strikkelounge hos Tøndering Strik og min strikkegruppe

besøg hos Sommerfuglen, København, og hos Tøndering Strik, Aarhus, - spændende og inspirerende.

Hvad mere kan man egentlig ønske sig af en hel almindelig august måned ? ikke meget, vel ?

Lige nu strikker jeg på endnu en Merilin Berlin, designet af Charlotte Tøndering.


Jeg har tidligere strikket modellen i en aubergine farve. Lige nu kombinerer jeg Isager Merilin, farve 43, med Isager Silk Mohair, farve 68. Det giver en fin jægergrøn farve.

Thorhilds Sweater strikker jeg i Isager Japansk Bomuld, farve 16, og ITO Sensai, farve Moss.


Mønstret er helt enkelt, men effektfuldt.

Disse to projekter passer til en god film, nyhederne på TV eller bilkørsel fra passagersædet. Lidt mere koncentration kræver det at strikke hønsestrik. Jeg er meget begejstret for Marianne Isagers bog, ÅLJ, hvor jeg har haft svært ved at udpege en favoritmodel. Nu har jeg givet mig i kast med Hønsestrik Inspiration i disse farver:


Mit broderiprojekt er et af de mere overskuelige, da monteringen allerede er gjort færdig. Jeg broderer på et pudebetræk fra Linum. Stoffet er meget tætvævet bomuld, så det slider en del på nålen. Jeg syr først kontursting med en tråd DMC Mouline, derefter kædesting med to tråde og til sidst fladsyning med to tråde.


Næste uge venter en uges ferie med et ophold på Skals. Emnet er udklipshedebo. Det gælder jeg mig meget til.

Kirsten

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

.post-body img, .post-body .tr-caption-container, .Profile img, .Image img,.BlogList .item-thumbnail img{border: 0px;-moz-box-shadow: 0px 0px 0px;-webkit-box-shadow: 0px 0px 0px;box-shadow: 0px 0px 0px;} img {border:none;box-shadow:none; }