tirsdag den 6. juni 2017

Brodera på stickat

Pinsesøndag var jeg så heldig at kunne deltage i en workshop på Museum Silkeborg, Blicheregnen, hvor den 79-årige svenske designer, Britt-Marie Christoffersson, underviste i at brodere på strik.

Britt-Marie havde på forhånd strikket tre glatstrikkede og en retsstrikket prøve op til hver kursusdeltager. Vi kunne så blot kaste os ud i at brodere på strik. En teknik som Britt-Marie har gjort til en kunstart. Hun arbejder på at udgive en bog, men hvornår den udkommer er endnu usikkert. I mellemtiden vil jeg lade mig inspirere af de prøver, jeg fik broderet og Britt-Maries bog, Stickning - et hantverk att utvickla.






Prøverne er strikket og broderet med garnet Visjö fra Östergötlands Ullspinneri - et lækkert garn i mange klare og stærke farver. Britt-Marie fortalte, at hun har strikket prøverne på pind nr. 2,5. Broderiet har jeg broderet med nål uden spids.

Kender du iøvrigt projektet Brodér en boganmeldelse ? Hvis ikke så se her.

Fristen for at aflevere boganmeldelser er udskudt til den 1. august 2017.

God tirsdag aften




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

.post-body img, .post-body .tr-caption-container, .Profile img, .Image img,.BlogList .item-thumbnail img{border: 0px;-moz-box-shadow: 0px 0px 0px;-webkit-box-shadow: 0px 0px 0px;box-shadow: 0px 0px 0px;} img {border:none;box-shadow:none; }