tirsdag den 18. april 2017

Påskeferie

En dejlig og afslappet påskeferie er slut. Påskegæster, Stabat Mater, påskemiddag, Jorn+Munch på Museum Jorn, påskeæg, omvisning i udstillingen, Begær, på Randers Kunstmuseum og hyggelige indendørsaktiviteter er det blevet til.

Indendørsaktiviteterne har blandt andet bestået i at få et overblik over mine strikke- og hækleprojekter. Jeg har ligesom mange andre gang i flere projekter på samme tid. Jeg arbejder på at begrænse antallet af projekter og har faktisk kun slået op til et større strikkeprojekt, Graphic, i år. Projektet er strikket færdigt og er taget i brug.

Et enkelt mindre projekt har jeg dog også slået op til i år. Jeg har strikket et par sokker. Sokkerne, der er strikket af Istex´ Hosuband med en fin snoning i ribkanten, er taget i brug i påsken.


Endelig har jeg selvfølgelig også i år slået op til en del strikkeprøver i forskellige teknikker med garn fra mit lager af strikkeprøvegarn. Også kurven med strikkeprøvegarn er blevet gennemgået i påskeferien.



Hovedparten af mine strikke- og hækleprojeter kan nu rummes i min store strikkekurv. Det er en helt ny fornemmelse..... Jeg har ikke en målsætning om kun at strikke på et enkelt projekt ad gangen, da jeg ved med mig selv, at det aldrig kommer til at ske. Der skal være flere projekter -

et, der kan strikkes til nyhedsudsendelser
et, der kan strikkes til en god film
et, der kan strikkes på under en længere køretur med min mand som chauffør
et, der kan .....


Lige nu strikker jeg på modellen, Gadebillede, fra Annette Danielsens bog, Vævestrik med japansk islæt. Jeg er færdig med for- og bagstykke og er nu begyndt på det første ærme. Det har indtil videre været en spændende model at arbejde på, og nu vil jeg fokusere på at få den færdig.


God tirsdag aften...
Kirsten 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

.post-body img, .post-body .tr-caption-container, .Profile img, .Image img,.BlogList .item-thumbnail img{border: 0px;-moz-box-shadow: 0px 0px 0px;-webkit-box-shadow: 0px 0px 0px;box-shadow: 0px 0px 0px;} img {border:none;box-shadow:none; }