lørdag den 29. oktober 2016

Skyggespil

Jeg har i dag syet knapper i Skyggespil af Annette Danielsen fra Knitting Fools, som jeg har strikket i disse fire farver:


Isager Tvinni 2S, 10S og Isager Highland, Turquise. Den mørke farve er en udgået farve, Isager Højlandsgarn, Marlin.


Lommens for er strikket i to tråde Alpaca I, farve 24.


Knapperne har jeg fundet hos Tøndering Strik. Jeg er vældig tilpas med resultatet, selv om det måske ikke helt kommer til sin ret på min gine.



I denne fine, lille æske gemmer sig mit næste broderiprojekt.



Et buffetklæde til at lægge over brød, når gæsterne skal skære brød i skiver....


Hos Fund og Krea har jeg fundet disse to hæfter fra Haandarbejdets Fremme. Det ene er kalenderen fra 1960, som jeg manglede i min samling. Det andet hæfte er med motiver fra gamle sengeforhæng og håndklæder. Det er et hæfte, som jeg ikke har set før - så det er jeg rigtig glad for at have fundet. Hæftet er udgivet i 1966, og der er tilsyneladende udgivet to hæfter, da det, som jeg har fundet, hedder II. Gad vide om det er muligt at finde hæfte I i et antikvariat - det skal i hvert fald prøves.

God lørdag aften 
Kirsten 

1 kommentar:

  1. Næh, hvor er den flot - smuk, smuk farvekombination :-) Og knapperne er så flotte til :-)

    SvarSlet

.post-body img, .post-body .tr-caption-container, .Profile img, .Image img,.BlogList .item-thumbnail img{border: 0px;-moz-box-shadow: 0px 0px 0px;-webkit-box-shadow: 0px 0px 0px;box-shadow: 0px 0px 0px;} img {border:none;box-shadow:none; }