lørdag den 15. oktober 2016

Blicheregnens museum

Rundt om i Danmark findes mange fine, små museer. Et af dem er Museum Silkeborg, Blicheregnen, der ligger i Thorning. Museet centrerer sig om Steen Steensen Blichers liv og hans egn. Museet har også en imponerende samling af fugle. Museet har derudover et lokale til skiftende særudstillinger. Der er ofte udstillinger med håndarbejde - strik og broderi. Lige nu og indtil den 15. januar 2017 kan man se en udstilling af norske kofter.



En meget fin kofte med mange detaljer.

Der var mange mønstre, som kunne inspirere til en kofte eller to ....








En rigtig fin i-cord kant som en stolpelukning ved halskanten. Den kunne jeg godt lade mig inspirere af....

En ganske overraskende detalje ved Museum Silkeborg, Blicheregnen, er, at museumsbutikken forhandler bøger fra Svensk Hemslöjds forlag. I dag var jeg så heldig, at butikken allerede havde fået den nye kalender, hvor der er strik af Britt-Marie Christofferson. Den måtte med hjem sammen med Papper och stygn af Monica Langwe.


Prøv at google Britt-Marie Christofferson og se hvilken mængde af billeder, der kommer frem. Billeder af farverig strik med det gode håndværk i centrum....

God lørdag aften
Kirsten





2 kommentarer:

  1. Jeg glæder mig til gensyn med udstillingen. Skal på tur med mor i morgen.
    Der er så mange spændende mønstre og detaljer i de mange kofter. Inspiration til utallige projekter!
    De bøger skal jeg da lige kigge efter. Tak for tip.

    SvarSlet

.post-body img, .post-body .tr-caption-container, .Profile img, .Image img,.BlogList .item-thumbnail img{border: 0px;-moz-box-shadow: 0px 0px 0px;-webkit-box-shadow: 0px 0px 0px;box-shadow: 0px 0px 0px;} img {border:none;box-shadow:none; }