tirsdag den 2. august 2016

Prøver

Jeg har fået prøvet teknikken Serpentine fra bogen Sequence Knitting af. Teknikken er simpel, da man skal

1.
gentage den samme sekvens igen og igen - f.eks. 3 ret og 2 vrang. Sekvensen gentages over et maskeantal, som ikke er deleligt med 5 (3+2) - men for eksempel deleligt med 5+1, hvorved mønstret vil blive forskudt. Derudover skal man

2.
fortsætte sekvensen på vrangssiden. Hvis pinden på retsiden f. eks. slutter med 2 ret, fortsætter man på vrangsiden med 1 ret for derefter at strikke 2 vrang. På den måde forsætter sekvensen med 3 ret og 2 vrang, uanset om man skifter fra retsiden til vrangsiden eller omvendt.

Lyder det indviklet ?

Teknikken giver nogle flotte strukturer. Her er et par billeder af nogle andre sekvenser:



Lige nu prøver jeg denne sekvens:


I går var jeg heldig. Jeg fik foræret nogle gamle rester af broderigarn af en god ven. Dem skal jeg kigge lidt nærmere på i aften.



1 kommentar:

  1. Flotte mønstre, og en ny teknik i forhold til hvordan jeg strikker, men det skal prøves. Tak for at du deler.

    SvarSlet

.post-body img, .post-body .tr-caption-container, .Profile img, .Image img,.BlogList .item-thumbnail img{border: 0px;-moz-box-shadow: 0px 0px 0px;-webkit-box-shadow: 0px 0px 0px;box-shadow: 0px 0px 0px;} img {border:none;box-shadow:none; }