søndag den 22. maj 2016

To klude


Jeg besluttede mig for dels at hækle og dels at strikke med mit brændenældegarn - så det blev til to klude. 


Den hæklede klud er hæklet med fastmasker og krydsede stangmasker på pind nr. 4,5.


Den strikkede klud er strikket i rib med fire ret og fire vrang på pind nr. 5.

Det er noget garn, der er meget hårdt og stift at arbejde med. Det er entrådet og spundet meget hårdt, og det snor sig derfor meget. Der er en del restfibre i garnet, som drysser af, medens man arbejder med garnet.

Jeg har nu lagt de to klude i koldt vand til i morgen. Det bliver spændende at se, hvordan de to klude så arter sig, og hvad de kan bruges til. Jeg tænker, at den ene kan bruges på samme måde som en hamphandske til badet. Den anden kan bruges til ..... ?


God søndag
Kirsten

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

.post-body img, .post-body .tr-caption-container, .Profile img, .Image img,.BlogList .item-thumbnail img{border: 0px;-moz-box-shadow: 0px 0px 0px;-webkit-box-shadow: 0px 0px 0px;box-shadow: 0px 0px 0px;} img {border:none;box-shadow:none; }