mandag den 25. januar 2016

For første gang ...

Som jeg tidligere har skrevet her på bloggen, har jeg længe ønsket mig at lære at væve. I går indkvarterede jeg mig på Skals - højskolen for design og håndarbejde for at lære at væve.

Mit udgangspunkt er disse farver i hørgarn 16/2.


Min tanke er dækkeservietter til brug for en kaffekop og en desserttallerken. Det vil sige, at dækkeservietten er mindre end en sædvanlig dækkeserviet og større end en varmebrik/coaster.

Jeg har lært et masse nye udtryk. Jeg har lavet trend ved trendbordet:


Jeg har ført trenden igennem en kam:


Jeg har bommet:


Jeg har søllet:


I morgen kommer helt sikkert flere nye udtryk.

God aften.

1 kommentar:

  1. Ønsker dig et udbytterigt ophold på Skals. Glæder mig til at læse mere... Jeg ser frem til en uge med broderi senere på året.

    SvarSlet

.post-body img, .post-body .tr-caption-container, .Profile img, .Image img,.BlogList .item-thumbnail img{border: 0px;-moz-box-shadow: 0px 0px 0px;-webkit-box-shadow: 0px 0px 0px;box-shadow: 0px 0px 0px;} img {border:none;box-shadow:none; }