lørdag den 17. oktober 2015

Opdatering

Der sker rigtig meget på håndarbejdsfronten lige i øjeblikket. Der kommer blandt andet rigtig mange bogudgivelser - danske og udenlandske.  Turbineforlaget har ligefrem lavet et hæfte, hvor de præsenterer en række nyudgivelser.


Det er ikke mange år siden, hvor der stort set aldrig udkom en bog på dansk med strik eller broderi. Så det er helt bestemt nye tider, hvor håndarbejder er blevet moderne.  Det er fantastisk at tænke sig, at den håndarbejdsinteresse, jeg har haft i mere end 30 år, ikke længere er for de få.


Jeg har i denne uge fået Hush sendt fra Kim Hargreaves. Som sædvanligt har hun lavet nogle rigtig fine modeller.


I går aftes lukkede jeg af på min udgave af Hanne Falkenbergs Trio. Planen er at hæfte tråde og sy ærmer sammen i løbet af weekenden.


På mine daglige togture er jeg gået i gang med julebroderierne.... Jeg skal lige have besluttet mig for, om jeg nedenunder hver hjerte skal brodere en edderkop eller en fransk knude eller ingenting .....


Medens jeg tænker over det, fortsætter jeg mit broderi med navnegarn på hørlærred. Motivet er min underskrift i tre forskellige størrelser broderet med fransk broderi.

Istex´s hjemmeside har jeg forelsket mig i modellen Birta fra bog nr. 34. Jeg tænker, at disse tre farver kunne være fine ....


God lørdag 

2 kommentarer:

  1. Vi er priviligerede i disse år med mange gode designere og mange fine udgivelser. Jeg har også strikket i mange år og husker perioder, hvor man nærmest troede at håndarbejdet ville uddø. Heldigvis gik det ikke sådan.
    Din Birta bliver så flot i de farver. Godt valg.

    SvarSlet
  2. Ja, det er så dejligt med alt det, der sker på strikkefronten. Farverne til Birta er fine. Den bliver god.

    SvarSlet

.post-body img, .post-body .tr-caption-container, .Profile img, .Image img,.BlogList .item-thumbnail img{border: 0px;-moz-box-shadow: 0px 0px 0px;-webkit-box-shadow: 0px 0px 0px;box-shadow: 0px 0px 0px;} img {border:none;box-shadow:none; }