lørdag den 14. marts 2015

En tur til Håndarbejdsmessen

i Middelfart er det heldigvis blevet til i denne weekend. Jeg kigger primært efter nyt indenfor strik og broderi, når jeg er på messe.

I år brugte jeg mest tid hos svenske Canvas, der dels har mange forskellige broderigarner og mange lækre bøger, hos Fund og Krea, der har mange gamle bøger, og hos Cashmere Company

Hos Canvas fandt jeg lidt broderigarn til mit projekt med møbelstofferne af uld.

Hos Fund og Krea fandt jeg en gammel, norsk strikkebog:


En lækkerbisken ;-)

Hvis jeg finder garn på en messe, som jeg ved, at jeg kan købe hos mine lokale forhandlere, er det hos de lokale forhandlere, jeg helst lægger mine penge. Jeg vil jo nødigt undvære en god og velassorteret garnforretning i mit område til hverdag. Hvis jeg derimod støder på lækkert garn, som jeg ikke lige kan købe andre steder, holder jeg mig ikke tilbage. Derfor blev det til indkøb af dette garn:



Garnet er entrådet, håndfarvet meriould fra Sydafrika. Garnet, der hedder Prairie og produceres af Madelinetosh, forhandles i Danmark af Cashmere Company, der havde garnet med på messen sammen med andre garner, som jeg ikke lige kendte.

Kirsten


1 kommentar:

  1. Der var du heldig... både en bog som nordmændene lovpriser! og det lækre garn... Hvor var der mange skønne genre hos Cashmere Company! Jeg købte en bundt i farven Tart og et Baltic... Nu skal jeg så have fundet ud af hvad det skal bruges til. Jeg forelskede mig bare i farverne!

    SvarSlet

.post-body img, .post-body .tr-caption-container, .Profile img, .Image img,.BlogList .item-thumbnail img{border: 0px;-moz-box-shadow: 0px 0px 0px;-webkit-box-shadow: 0px 0px 0px;box-shadow: 0px 0px 0px;} img {border:none;box-shadow:none; }