søndag den 22. marts 2015

Broderisting ad libitum


Mit forsøg på broderi inspireret af Sue Spargo har fået sit sidste sting. Undervejs har jeg brugt kædesting, forskellige typer af grensting, franske knuder, spiralknuder, forskellige typer mille fleur, tungesting, knaphulssting, edderkopper m. fl.

Allerførst får man en del forærende - både farver og strukturer - ved at bruge de forskellige stoffer, som jeg har fæstet på underlagsstoffet med Vliesofix.



Efter at have fixeret stofferne gik jeg til garnlager og fandt forskellige garner: mat bomuld, merceriseret bomuld, perlegarn, silkegarn ........ i forskellige farver og tykkelser. Jeg har under processen haft garnerne liggende i en æske, hvor de har "rodet rundt" - men dermed også lagt sig sammen med en anden spændende farve til inspiration.



Her er de samme to cirkler som på billedet ovenfor - men nu med broderi:



Spørgsmålet er nu - hvad skal jeg bruge broderiet til ? Kan det monteres på en taske ? Kan det monteres på en æske ? eller ? Jeg går i tænkeboks, medens jeg lægger garnerne på plads, der hvor de hver især hører til på mit lager.



Lige nu har jeg fundet noget sommerstrik fra sidste år !! frem fra de igangværende projekter. Modellen hedder Cove og er strikket i garn fra Rowan.

God søndag
Kirsten

1 kommentar:

.post-body img, .post-body .tr-caption-container, .Profile img, .Image img,.BlogList .item-thumbnail img{border: 0px;-moz-box-shadow: 0px 0px 0px;-webkit-box-shadow: 0px 0px 0px;box-shadow: 0px 0px 0px;} img {border:none;box-shadow:none; }