mandag den 10. november 2014

En feriedag brugt på skals

- højskolen for design og håndarbejde er godt, rigtig godt.

Jeg har haft en feriedag i dag, som jeg har valgt at bruge på broderi med temaet: jul. Underviser var Louise Lerche, som du kan læse mere om på bloggen.

Jeg fik lavet en julekugle med kontursting og spiralknuder:


Jeg lavede også et låg til en glaskrukke. Broderiet er lavet med kontursting, schattersyning, spiralknuder, forsting og franske knuder:



Det blev også til et julekort, der kan foldes sammen. Her er der broderet med kontursting på forsiden:


Bagsiden:


Næsten foldet ud:


Klar til at skrive en julehilsen:


Inden vi begyndte på julebroderi, havde Bjørk Ottosdottir morgensamling. Bjørk fortalte om, hvordan hun var endt som underviser i broderi på Skals - medens vi andre broderede en knap:


God mandag aften.
Kirsten

2 kommentarer:

  1. Så meget du nåede... Jeg ville gerne være på julekort med dig! Jeg har ikke set den udgave før, smuk og sjov.

    SvarSlet

.post-body img, .post-body .tr-caption-container, .Profile img, .Image img,.BlogList .item-thumbnail img{border: 0px;-moz-box-shadow: 0px 0px 0px;-webkit-box-shadow: 0px 0px 0px;box-shadow: 0px 0px 0px;} img {border:none;box-shadow:none; }