søndag den 26. oktober 2014

Søndag er en dejlig dag

og især, når vi har fået en time mere at gøre godt med ved overgangen fra sommertid.

Jeg vil bruge søndagen på at hæfte ender på min kjole.



Jeg vil bladre i de antikvariske broderibøger jeg fandt i går på messen i Fredericia.




Jeg fandt to bøger af Lis Paludan, en bog med 100 broderisting - der kunne være et sting, som jeg ikke kender - og Haandarbejdets Fremmes kalender fra 1973. Det var rigtig gode køb til en fornuftig pris. Den ene af Lis Paludans bøger og kalenderen har jeg længe ledt efter i antikvariater og genbrugsbutikker. Disse to fund var hele køreturen, den lange kø og de utrolig mange mennesker værd.

Jeg fandt også noget nyt. To kvinder har etableret firmaet Platwerk. De solgte små fine borderipakninger. Det blev jeg nødt til at prøve……




Prøv at se mere på Platwerk.dk. Det er lækre ting, de to laver.

Inden jeg giver mig i kast med disse gode projekter, skal jeg heldigvis mødes med bordøserne i min broderigruppe, nålepuden.

God søndag.



1 kommentar:

  1. Platwerk havde mange fine ting... og fristende... Jeg holdt mig dog i skindet; har en høne liggende, der skal syes først!
    Skønne bøger... der er til mange timers fornøjelse.
    God lang søndag med enderne!

    SvarSlet

.post-body img, .post-body .tr-caption-container, .Profile img, .Image img,.BlogList .item-thumbnail img{border: 0px;-moz-box-shadow: 0px 0px 0px;-webkit-box-shadow: 0px 0px 0px;box-shadow: 0px 0px 0px;} img {border:none;box-shadow:none; }