søndag den 22. juni 2014

Indkøb blev det også til

på Skals. På udstillingens kunsthåndværkermarked er der altid mange dygtige og spændende kunsthåndværkere. Hvis jeg finder noget spændende, har jeg den aftale med mig selv om  ;-) , at jeg må købe en og kun een ting. I år kunne jeg ikke stå for keramik af Trine Toft. Hun bruger en teknik, hvor keramikken pakkes ned i en muffel - en kasse bygget af ler - sammen med tang og muslingeskaller. Muflen brændes i ovnen, og under brændingen sætter tangen og skallerne spor i keramikken. Hver eneste genstand får herefter sit helt eget udtryk. At Trine Toft har valgt en figur, der minder om dalarhesten, gør det hele endnu mere spændende. Jeg måtte eje denne hest:




Jeg købte også en serviet til at lægge på brødet, når forskellige personer skal have fat i brødet med hænderne:


Den skal lige broderes først …….


Det blev til bøger af Henriette Anderser og Eva Deigaard Lepri om læder og pels - jeg var heldig at få begge bøger signeret af forfatterne. 


Til slut garnholdere: 


Kirsten 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

.post-body img, .post-body .tr-caption-container, .Profile img, .Image img,.BlogList .item-thumbnail img{border: 0px;-moz-box-shadow: 0px 0px 0px;-webkit-box-shadow: 0px 0px 0px;box-shadow: 0px 0px 0px;} img {border:none;box-shadow:none; }