mandag den 1. januar 2018

1. nytårsdag

Dagen i dag skal være en "slappe-af-dag". Det er den sådan set allerede, da den indtil videre har budt på en nytårsaften- og nat i godt selskab, en god nats søvn, en sen morgenmad og strikning til årets første kl. 12.00 radionyheder.

2017 sluttede af med et besøg hos Yarnfreak i Aarhus og køb af garn til to nye projekter.


Jeg fandt bogen, Tuck Stitches af Nancy Marchant, som jeg blev "nødt" til at købe. En bog med vævestrik eller direkte oversat: træksting. Bogen er fyldt med 90 forskelling mønstre og 8 designs. Jeg købte tre nøgler Hedgehog Skinny Singles til halstørklædet Plovers.


Jeg var egentlig gået ind i butikken for at købe garn til West Knit sjalet - Vertices Unite. Jeg valgte disse farver til en lys udgave af sjalet.


Jeg har overvejet, om jeg overhovedet kan vise billeder af mine garnnøgler, da de ikke er særlig pænt vundet op.

Efter salget af min væv har jeg købt et nyt elektrisk krydsnøgleapparat. Apparatet har helt sikkert mere motorkraft end mit gamle krydsnøgleapparat, der knap kunne drive garnvinden rundt. Men, som det fremgår med al mulig tydelighed, vinder apparatet ikke pænt op. Jeg skal givetvis vænne mig til apparatet, hvilket kommer til at tage lidt tid. Har du et godt råd eller har du gjort dig nogle erfaringer ?


Man skal jo ikke gå ned på udstyr.... Derfor blev jeg særlig glad for julegaven fra min mand. Jeg fik en ny arbejdsstol - en Håg Capisco. Den giver alverdens muligheder for at sidde eller stå/sidde og arbejde - uanset om det gælder montering af strik, syning i læder, quiltning eller ....


Med fødselsdag og jul tæt på hinanden bliver det til mange gaver i december. En garnskål, som min søster har lavet, og en køller til læderarbejde er det blandt andet blevet til. Lækkert udstyr som det er en fornøjelse at arbejde med.



2018 - et nyt år med nye oplevelser og nye erfaringer er på vej til at folde sig ud. For mit vedkommende er der allerede foredrag med Katrine Hannibal, kursus i lædersyning, Store Strikkesøndag, lørdagsbroderi, rejse til Riga med strikkegruppen, emneuge på Skals om botanik, udstilling på Skals, kursusuge i koginbroderi og Fiberfryd i kalenderen - det kan kun blive et godt nyt år.

Godt nytår
Kirsten


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

.post-body img, .post-body .tr-caption-container, .Profile img, .Image img,.BlogList .item-thumbnail img{border: 0px;-moz-box-shadow: 0px 0px 0px;-webkit-box-shadow: 0px 0px 0px;box-shadow: 0px 0px 0px;} img {border:none;box-shadow:none; }