tirsdag den 21. november 2017

Syning i læder

I dag har jeg haft en enkelt fridag. Dagen har jeg brugt på at lære at sy i læder.

Jeg har deltaget i et enkelt dags kursus på Skals - højskolen for design og håndarbejde, hvor Line Lerche fra Ham & Lerche underviste. Det har været en dejlig dag.

Vi begyndte med et fælles projekt, hvor vi alle syede en beholder. Jeg nåede at sy både en overdel og en underdel, så jeg nu har en beholder med låg.





Jeg har lavet de to dele i kernelæder 2,2 mm. De er syet med 3 trådet vokset hørtråd.

Bagefter kastede jeg mig ud i at lave en kuvert.



Kuverten holdes sammen af ialt 3 geværknapper. Der er ingen syninger, og kuverten kan åbnes helt.

Jeg fik også lavet et omslag til f.eks. en blok A5 papir. Omslaget er lavet af 1,4 mm kernelæder.


Jeg forsøgte mig med at sy i en farvet, vokset hørtråd for at give en anden effekt.


På omslaget inderside er der lavet to lommer. Den ene fik lidt pynt i form af huller. 

Jeg sluttede dagen af med at begynde på et lille etui til en saks. Måske skal etuiet og kuverten til sammen udgøre min nye "broderiæske" til at have i tasken, når jeg om lidt genoptager de daglige togture til Aalborg.


Jeg glæder mig allerede til at skulle på kursus hos Line i januar og er begyndt at planlægge det næste projekt.... 

God valgaften
Kirsten

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

.post-body img, .post-body .tr-caption-container, .Profile img, .Image img,.BlogList .item-thumbnail img{border: 0px;-moz-box-shadow: 0px 0px 0px;-webkit-box-shadow: 0px 0px 0px;box-shadow: 0px 0px 0px;} img {border:none;box-shadow:none; }