søndag den 12. marts 2017

Weekend

En dejlig weekend med hele to håndarbejdsbegivenheder....

Lørdag var jeg til Elevforeningens inspirationsdag på Skals - højskolen for design og håndarbejde. Jeg deltog i Björks workshop med sashiko. Derudover var der workshops med monogrambroderi, mobiler, hæklede handsker, akvarel og brikvævning. Højskolens elever havde besøg af Astrid Skibsted. Dagen sluttede af med kaffe og kage samt en udstilling af de projekter, som deltagerne havde været igang med. Her er nogle indtryk fra udstillingen:

Eksempel på elevarbejde inspireret af Astrid Skibsted:


Brikvævning:


Monogrambroderi:


Mobiler:


Sashiko:


Akvarel:


Jeg fik lavet en serviet med sashiko

.
I dag har jeg været på tur til Todbjerg med min strikkegruppe. Vi var til reception hos Annette Danielsen, der fejrede, at hun i løbet af 10 år har udgivet i alt 20 strikkebøger/booklets på eget forlag. Hun havde samtlige modeller, som hun har designet i perioden, udstillet. Det var en stor oplevelse at se alle modellerne samlet på et sted. I dag udgav hun så yderligere to booklets - den ene med garn fra g-uld.


Jeg købte et fed af hvert af g-uld´s garner, så jeg kan lære garnet at kende og lave nogle strikkeprøver.


Lige nu strikker jeg på Sort Is fra Annette Danielsens bog Grønland. Det tegner godt....

God søndag


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

.post-body img, .post-body .tr-caption-container, .Profile img, .Image img,.BlogList .item-thumbnail img{border: 0px;-moz-box-shadow: 0px 0px 0px;-webkit-box-shadow: 0px 0px 0px;box-shadow: 0px 0px 0px;} img {border:none;box-shadow:none; }