søndag den 20. marts 2016

Strikkefasthed

Prøver på strikkefasthed er helt afgørende, når jeg strikker. Jeg er vild med at lave prøver på strikkefastheder med forskellige garner. Efter sidste weekend har jeg lavet forskellige kombinationer af garnet fra Familien Davidsen, som nu bliver en del af min "bibliotek". 


Her er nogle af prøverne, som jeg har strikket med 30 masker og 34 pinde retstrikning og 30 pinde glatstrikning. Jeg er særligt begejstret for Lambswool strikket sammen med Hør Lux 1. På et tidspunkt tror jeg, at jeg skal prøve at strikke et projekt i Kashmir Lux, der egentlig er tænkt som en medløbertråd.  


Garnet, der løber 1000 meter på 50 gram, består af 5 % kashmir og 95 % geelong lammeuld. Garnet er så fint og let. Det kunne give en fin bluse ...



Familien Davidsens garner er nu kommet i kurven med garner til at prøve teknikker og mønstre af med. Kurven er i forvejen fyldt med lækkerier i form af Isagers garner og ITO garner

God palmesøndag

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

.post-body img, .post-body .tr-caption-container, .Profile img, .Image img,.BlogList .item-thumbnail img{border: 0px;-moz-box-shadow: 0px 0px 0px;-webkit-box-shadow: 0px 0px 0px;box-shadow: 0px 0px 0px;} img {border:none;box-shadow:none; }