lørdag den 30. januar 2016

Dækkeservietter

Dækkeservietter var mit væveprojekt på Skals. Jeg havde på forhånd tænkt, at jeg gerne ville væve et stykke tekstil i hør til nogle små dækkeservietter. Dækkeservietterne skulle have en størrelse, så de ville passe til et lille krus med kaffe og en desserttallerken, eller et glas vin og en tallerken til ost. Jeg har et stykke, der rækker til 4 dækkeservietter.

Resultatet er her:



Kanten har jeg lagt op med en hulsøm. Jeg er ganske godt tilfreds med dette - mit første væveprojekt.


Jeg lavede forskellige vikleprøver i glade farver. Det er en rigtig god måde at vurdere farverne på.


Jeg har tanker om, at mit næste projekt skal være Dinner for Two-løbere i disse forårsglade farver.


Jeg har købt disse fine garntrisser til at bruge i skytten. De er rigtig smukke, synes jeg - så nu er det bare med at få gjort væven helt klar. Jeg skal have lavet opbindingssnore og hængt søller op .....

God lørdag.


2 kommentarer:

  1. Nye dejlige muligheder med din nye kunnen. Smukke servietter. Fin detalje med den lille stribe.
    Vikleprøver er også gode til strikkeprojekter...
    Garnfristelser ser ud til at være dejlige at røre ved; fint glat træ.
    Rigtig god fornøjelse med din nye hobby.

    SvarSlet
  2. Som altid super smukt arbejde fra din hånd. Tillykke med dem

    SvarSlet

.post-body img, .post-body .tr-caption-container, .Profile img, .Image img,.BlogList .item-thumbnail img{border: 0px;-moz-box-shadow: 0px 0px 0px;-webkit-box-shadow: 0px 0px 0px;box-shadow: 0px 0px 0px;} img {border:none;box-shadow:none; }