søndag den 12. juli 2015

Sommerduge

blev resultatet af et ophold på Skals - højskolen for design og håndarbejde. Det er godt nok nogle år siden, jeg begyndte på projektet, men i dag er dugene blevet vasket og presset - og dermed færdige.

Jeg faldt i sin tid for dette stribede stof


Farverne fik mig til at tænke på de mange forskellige farver, som tulipaner kan have. Motivet blev derfor tulipanløg.


På den mindste dug - til mit lille runde havebord - er der broderet to enkelte tulipanløg i kontursting. 

På den største dug - til mit firkantede havebord - er der broderet flere løg sammen. Motivet er gentaget to steder på dugen. 



Også dette motiv er broderet med kontursting i forskellige grønne, grågrønne og grøngule farver. Dugene har fået en kant med kontursting hele vejen rundt i en klar grøn farve. (Det øverste billede)

Nu kan sommeren bare komme an ..

God søndag 
Kirsten 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

.post-body img, .post-body .tr-caption-container, .Profile img, .Image img,.BlogList .item-thumbnail img{border: 0px;-moz-box-shadow: 0px 0px 0px;-webkit-box-shadow: 0px 0px 0px;box-shadow: 0px 0px 0px;} img {border:none;box-shadow:none; }