mandag den 25. maj 2015

Hele forskellen er i detaljen

Intet er mere rigtigt, når man taler om håndarbejde i almindelighed - og strik i særdeleshed.

Jeg har til pinsen fået en ny bog, som jeg bestemt skal have læst endnu mere i og prøvet teknikker fra.


Bogen hedder Sticka og er skrevet af Ulla Engquist - på svensk. Det er en teknikbog - om opslagning, aflukning, kantmasker, udtagninger, indtagninger, halskanter o. s. v.


Bogen er udgivet på Hemslöjdens Forlag.

Ellers strikker jeg lige nu på min Laneway:


Den bliver helt bestemt god.

Der udover broderer jeg på nogle ret så arrogante haner. Jeg broderer med bomuld på bomuld. Det er et broderikit, jeg har købet her hos Fingerfarda.


God 2. pinsedag. 
Kirsten

1 kommentar:

  1. Man kan altid blive mere klog på teknikker. Laneway'en ser rigtignok god ud. Og sikke haner. Er det til en dug?

    SvarSlet

.post-body img, .post-body .tr-caption-container, .Profile img, .Image img,.BlogList .item-thumbnail img{border: 0px;-moz-box-shadow: 0px 0px 0px;-webkit-box-shadow: 0px 0px 0px;box-shadow: 0px 0px 0px;} img {border:none;box-shadow:none; }