søndag den 22. februar 2015

Lynlås i Stapi

Så kom der lynlås i jakken til min mand. Modellen, der hedder Stapi, er designet af Védis Jónsdóttir og er med i bogen Islandsk Strik. Da jakken skal bruges af min mand på jagt og til hundetræning, har den fået en orange snoning i siden af begge ærmer og en orange halskant, så han er til at få øje på i skoven og i det åbne terræn.


Jeg har monteret lynlåsen, som jeg plejer. Jeg broderer først en række kædesting på lynlåsen, som jeg så derefter med maskesting i kædestingsrækken syr fast på arbejdet.


Foran er der to rækker snoninger.


Her er den færdige model, som er strikket i to tråde LettLopi.



Nu vil det vise sig, om den duer til formålet. 


2 kommentarer:

  1. Du er da vist det man kalder en speedstrikker. Det ene stykke flot strikketøj efter det andet flyver konstant af dine pinde. Jeg er grøn af misundelse :-))
    Din grå top-down trøje - er det højlandsuld og mohair du strikker den i?
    Kh Rie

    SvarSlet
  2. Jeg strikker med Kid Silk Haze fra Rowan og Soft Donegal - en-trådet uld tweed fra Familien Davidsen (beritdavidsen.dk). Det bliver rigtig godt.

    SvarSlet

.post-body img, .post-body .tr-caption-container, .Profile img, .Image img,.BlogList .item-thumbnail img{border: 0px;-moz-box-shadow: 0px 0px 0px;-webkit-box-shadow: 0px 0px 0px;box-shadow: 0px 0px 0px;} img {border:none;box-shadow:none; }