søndag den 7. september 2014

at ordne

Det er altid dejligt "at ordne sine ting" efter en uge på broderikursus. Jeg gemmer for hver kursus de forskellige prøver opdelt efter broderiteknik i en mappe med mine kommentarer og gode ideer. Det er min skattekiste. I dag har jeg kunnet sætte blandt andet min prøve på tamburering i mappen.



Her er tambureret med bomuldstråd på bomuldsbatist.

Min prøve på forskellige hulsømme er også kommet i mappe:


Her er fra oven og ned bagsting, kvadrathulsøm uden tværsting, halvkvadrathulsøm, kvadrathulsøm, åben kvardrathulsøm med 2 sidesting, rosengrundshulsøm, kædestingshulsøm, lænkehulsøm, h-hulsøm med to slyngesting, amagerhulsøm, h-hulsøm med et slyngesting, zigzaghulsøm og lagenhulsøm.

Jeg fik lavet prøver på tamburering med silke:



- med sadegarn - merceriseret bomuld:


og med hør:


Status på min dug med tamburering ser lige nu sådan ud:


Der er faktisk ikke langt igen …..

God søndag

4 kommentarer:

  1. Det er nogle rigtig flotte ting, du har fået lavet

    SvarSlet
  2. Smukt... ren øjenguf!
    Var ovre og snakke med Amy Lyngå på Viborg messen... Åh jeg drømmer... Bare en uge... har ikke ambitioner på sådan en serie, som du er igang med!

    SvarSlet
  3. Du skulle forære dig selv en uge på Skals - det er på alle måder en dejlig oplevelse med håndarbejde og højskoleliv

    SvarSlet

.post-body img, .post-body .tr-caption-container, .Profile img, .Image img,.BlogList .item-thumbnail img{border: 0px;-moz-box-shadow: 0px 0px 0px;-webkit-box-shadow: 0px 0px 0px;box-shadow: 0px 0px 0px;} img {border:none;box-shadow:none; }