lørdag den 16. august 2014

2.400 gr garn

 vil det kræve at strikke denne model i størrelse XL:


Modellen er at finde i det nye Kreativ Strik, som jeg har modtaget med posten i dag. 


Jeg kunne simpelthen ikke holde mig tilbage. Jeg blev nødt til at se, hvilke muligheder jeg havde for bruge garn fra mit lager til denne kæmpe poncho. Først en vikleprøve: 


Det kunne måske godt gå an……. Jeg forsøgte mig herefter med en strikkefasthedsprøve. For at få en ide om, hvormeget de enkelte farver vil fylde i det samlede indtryk, lavede jeg strikkeprøven stribet. Den lyslilla kræver 300 gr. garn og blev strikket op med 3 pinde,  den mørklilla kræver 500 gr. garn og blev strikket op med 5 pinde og så videre. 

Den lysblå farve på modellen svarer i min prøve til den lyslilla, den mørkrøde svarer til den flaskegrønne og den lysrøde svarer til den lyskhaki. Ribkanten skal være jægergrøn med den mørklilla som yderste kant.


Det kunne måske godt blive til noget …………… 

God lørdag
PS strikkefastheden passer ;-). Det gør den forhåbentlig også, når prøven er vasket.

2 kommentarer:

  1. Det er da vildt meget garn som er brugt til den,hold da lige helt op,den må være dyr at strikke i originalgarn ? Jeg syntes din prøve er rigtig flot :))

    SvarSlet
  2. Jamen, så er det jo bare at gå i gang ;-)

    SvarSlet

.post-body img, .post-body .tr-caption-container, .Profile img, .Image img,.BlogList .item-thumbnail img{border: 0px;-moz-box-shadow: 0px 0px 0px;-webkit-box-shadow: 0px 0px 0px;box-shadow: 0px 0px 0px;} img {border:none;box-shadow:none; }