mandag den 14. juli 2014

Modellen, der udviklede sig undervejs

I sidste del af juni købte jeg garn og opskrift til Charlotte Tønderings model, Charcoal. Jeg ville dog hellere strikke oppefra og ned, så jeg har ændret på opskriften…. ja, jeg har vel nærmest læst og strikket opskriften bagfra.

Jeg har lavet nogle andre kanter. Ved ærmerne og den nederste kant har jeg skiftet fra pind nr. 4 til pind nr. 3, strikket en vrangpind, strikket 8 pinde glat, strikket en vrangpind, strikket 7 pinde glat og herefter lukket af. Kanten er herefter bukket rundt og syet fast på vrangen. Denne kant har jeg lavet både forneden og ved ærmerne.


Halskanten er sluttet at med en række af fastmasker og herefter en række krebsemasker.





Alt i alt er jeg rigtig godt tilfreds med modellen, hvor jeg har brugt 100 gr. ITO Kinu og 160 gr. ITO Urogami.



De to garner strikket sammen giver en flot farve og en fin struktur …………..

Hvad nu ???

Kirsten

1 kommentar:

  1. Den er vel nok blevet elegant. Så fine kanter, både med ombuk og i halsen. Den bliver en nydelse at tage i brug!
    Ovenpå sådan et projekt kommer et tomrum.....som efter en juleaften!
    Hvad ligger der på lageret... som kunne blive til næste projekt????

    SvarSlet

.post-body img, .post-body .tr-caption-container, .Profile img, .Image img,.BlogList .item-thumbnail img{border: 0px;-moz-box-shadow: 0px 0px 0px;-webkit-box-shadow: 0px 0px 0px;box-shadow: 0px 0px 0px;} img {border:none;box-shadow:none; }