søndag den 27. juli 2014

Kortærmet bluse klar til en sommersøndag


Jeg har brugt 8 nøgler Line fra Sandnes Garn i farve 6030 - grå. Jeg har ændret lidt på modellen:

- strikket kroppen lidt kortere.

- stikket på rundpind og strømpepinde i stedet for at strikke forstykke for sig og ryg for sig.

- samlet forstykke, ryg og ærmer på rundpind for at strikke direkte videre på ribstykket - efter lidt indtagning - i stedet for at lukke alle stykkerne af hver for sig for så bagefter at tage masker op til ribstykket. Jeg er jo doven og slipper gerne for mere montering end absolut nødvendigt.

- stikket den sidste 1,5 cm på ribstykket med pind 3 i stedet for 3,5.

Resultatet er godt og brugbart.

Opskriften, der er lavet af Stine Hoelgaard Johansen, har jeg fundet i Strikkemagasinet, nr. 6/2014.

Stine Hoelgaard Johansens ide med hen over ærmerne at strikke to masker sammen inden aflukning fungerer godt og giver et fint hold på skulderen.



Det kan ses tydeligt i højre side af billedet, hvor garnet, der består af bomuld, viskose og hør også kommer helt til sin ret.

Bregnemønstret er både på ryg og forstykke:





Forsat god sommersøndag.

2 kommentarer:

  1. Ja, så kan du roligt tage hul på søndag eftermiddag - den er rigtig fin og sikkert behagelig at have på :-)

    SvarSlet
  2. Ja, nu kan jeg bedre lide den! Falder flot ned over ginen. God sommersøndag med det fine arbejde!

    SvarSlet

.post-body img, .post-body .tr-caption-container, .Profile img, .Image img,.BlogList .item-thumbnail img{border: 0px;-moz-box-shadow: 0px 0px 0px;-webkit-box-shadow: 0px 0px 0px;box-shadow: 0px 0px 0px;} img {border:none;box-shadow:none; }