fredag den 13. juni 2014

Farver, farver, farver

Tit og ofte vælger jeg afdæmpede farver til strik. Når jeg vælger farver til broderi - eller vælger et broderi - er det enten hvidt/hvidt eller mange, mange farver. Lige nu har jeg gang i disse farver:


Garnet er dels fint uldgarn og merceriseret bomuld. Dette giver en fin kontrast mellem det matte og det blanke - selvom farverne måske i sig selv giver tilstrækkelig kontrast.


Jeg broderer i petit point på diagonal. 


Det hele skal ende med en taske.


Det er vel i grunden ret simpelt: at male et motiv på stramaj, at lade det tørre, at finde farver - blanke og matte, at brodere ……… Det tager dog liiiige lidt tid, men er rigtig fint til mine togture og mine lydbøger.

Materialerne har jeg købt for et par år siden i Annie Bouquet ´s butik  i Paris.

God weekend

3 kommentarer:

  1. Hold da op .... sikke et arbejde... Jeg har kun lavet korssting og fladsyning...
    Det ser godt nok spændende ud... Design, farver og så materialernes samspil.
    Hvordan skal tasken se ud? Som omridset? Flad?
    God arbejdslyst undervejs.... bogstaveligt talt!

    SvarSlet
  2. Tak.
    Taske skal se ud som omridset, og den skal monteres med en hank på det lige stykke foroven.
    Kirsten

    SvarSlet
  3. Den ser godt nok ud til at blive flot - sikke en farvebombe :-)

    SvarSlet

.post-body img, .post-body .tr-caption-container, .Profile img, .Image img,.BlogList .item-thumbnail img{border: 0px;-moz-box-shadow: 0px 0px 0px;-webkit-box-shadow: 0px 0px 0px;box-shadow: 0px 0px 0px;} img {border:none;box-shadow:none; }