fredag den 20. juni 2014

Elevudstilling i Skals

er for mig et must. I år kunne jeg være med fra kl. 10.00, hvor udstillingen blev åbnet. Jeg har taget utrolig mange billeder af de enkelte broderier, som jeg vil gemme og lade mig inspirere af. Her er nogle stemningsbilleder, som forhåbentlig viser kreativiteten, mangfoldigheden og fagligheden, som for mig er kendetegnende for skals højskolen for håndarbejde og design.



























En af mine broderiveninder følger et daghold på skals. Holdet havde i år ladet sig inspirere af de syposer, som folkeskoleelver lavede frem til begyndelse af 70´erne.


Jeg var særligt glad for at se denne sypose, som Lisbet havde lavet:


Med disse to syposer var begrebet blevet nyfortolket:



I år havde jeg også mulighed for at være med på en workshop af en times varighed. Jeg valgte broderi med Amy Lyngå. Først skulle vi stoftrykke:

Siden skulle stofstykket tørre.


Herefter blev stofstykket lagt mellem to stykker bagepapir og strøget.


Så gik vi i gang med at brodere franske knuder, spiralknuder og edderkopper.


Inspirationen kom blandt andet fra dette broderi, som Amy har lavet:


Fortsættelse følger……
Kirsten

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

.post-body img, .post-body .tr-caption-container, .Profile img, .Image img,.BlogList .item-thumbnail img{border: 0px;-moz-box-shadow: 0px 0px 0px;-webkit-box-shadow: 0px 0px 0px;box-shadow: 0px 0px 0px;} img {border:none;box-shadow:none; }