fredag den 7. marts 2014

Sikken en uge ;-)

Endnu en dejlig uge på Skals - højskolen for design og håndarbejde - er slut. I løbet af denne uge har jeg talt mig frem til, at det var min 10. uge på højskolen. Det lyder af mange uger, men det føles ikke sådan.

Hver eneste uge har sine helt egne forløb: det håndværksfaglige og det sociale. Denne uge har budt på 6 med-kursister, hvoraf  jeg kendte 5 i forvejen. Man bliver en hel lille familie i løbet af det håndværksfaglige forløb, som jeg følger. Det er en sand fornøjelse ;-)

Fredag slutter vi af med at samle op på det, som vi alle har broderet i løbet af ugen. Vi fortæller hver især om de til- og fravalg, vi har foretaget:


Her ligger alle vores syprøver på rad og række.


Her er min syprøve, som jeg nu skal have monteret til en nålebog.




I dag har jeg forsøgt mig med forskellige bunde. Her er et eksempel. Når jeg er færdig skal stoffet bag ved broderiet klippes væk !?!??! Spændende.


Torsdag aften var eleverne på det "lange hold" - det vil sige eleverne, der er på højskolen fra januar til juni - ved at lave tasker/net/muleposer/ellerhvaddetnuhedder ud af presenninger. Du kan se resultatet på Pop-Up, der finder sted på Frederiksgade 25, Århus C, den 13. og 14. marts 2014. Ses vi ???

God weekend - og tak for en dejlig uge

Kirsten

1 kommentar:

  1. Det ser spændende ud, fine kreationer du har tryllet frem

    SvarSlet

.post-body img, .post-body .tr-caption-container, .Profile img, .Image img,.BlogList .item-thumbnail img{border: 0px;-moz-box-shadow: 0px 0px 0px;-webkit-box-shadow: 0px 0px 0px;box-shadow: 0px 0px 0px;} img {border:none;box-shadow:none; }