onsdag den 5. marts 2014

Frihåndstegning og konstruktion af et mønster

30 sekunder fik jeg - uden at se på papir og tusch - til at tegne et billede af nogle blomster:


Det kan vist kaldes for frihåndstegning. Herefter fik jeg til opgave at omforme tegningen til et mønster, der kan broderes med venetiansk broderi:


Motivet blev justeret for at skabe nogle passende områder, hvor der kunne klippes hul for at få en fornemmelse af, hvorledes motivet vil tage sig ud i venetiansk broderi:


Til sidst er motivet blevet overført til kalkepapir med min prikkenål:


Men hvad skal jeg brodere motivet på ???

Kirsten

2 kommentarer:

  1. Det kunne være smukt på en lille påskedug omgivet af påskeliljer og lysgrønne blade.

    SvarSlet
  2. - det kunne være en mulighed. Jeg er gået i gang med et projekt i hørlærred broderet med hørtråd - alt i ubleget hør. Vi får se om det bliver godt.

    SvarSlet

.post-body img, .post-body .tr-caption-container, .Profile img, .Image img,.BlogList .item-thumbnail img{border: 0px;-moz-box-shadow: 0px 0px 0px;-webkit-box-shadow: 0px 0px 0px;box-shadow: 0px 0px 0px;} img {border:none;box-shadow:none; }