søndag den 9. februar 2014

Nordiske masker

Jeg bliver simpelthen nødt til at strikke/hækle et projekt fra Nordiske Masker 3. Jeg er meget begejstret for den helt igennem velgennemførte måde, som Tine Rousing og Lone Gissel i et fint samarbejde strikker og hækler på.

Jeg har fra lageret taget:

1 tråd Nikolaj Garn i 100 % uld, råhvid farve 33
1 tråd 80 % uld og 20 % cashmere købt forrige år hos Garnudsalg.dk
1 tråd Blackhill Silk Mohair farve 11
og pind nr. 7:


Det giver en fin glatstrikning:


Jeg har også taget en hæklenål nr. 3 sammen med Nikolaj uld og uld/cashmere og hæklet stangmasker sammen med luftmasker og fastmasker i forskellige uldgarner fra lageret:


Det giver en fin struktur:



Det hele skal ende med at blive til Frakke 1 fra Nordiske Masker 3, hvor jeg dog vil lave ryggen ensfarvet.

Fortsat god søndag.


2 kommentarer:

  1. Det ser rigtig spændende ud - og meget inspirende. Jeg glæder mig til at følge arbejdet med din frakke.

    SvarSlet
  2. nøj - der blev jeg fristet ! - har nu netop bestilt hæftet og må virkelig prøve at lave denne Frakke ! super fedt at se den i din version med lys baggrund. Jeg er bestemt på nybegynder niveau med hensyn til at hækle - men den her den skal prøves :) tak for inspiration og jeg vil glæde mig over at have fundet din blog, så spændende ting du laver ... hilsen Gitte

    SvarSlet

.post-body img, .post-body .tr-caption-container, .Profile img, .Image img,.BlogList .item-thumbnail img{border: 0px;-moz-box-shadow: 0px 0px 0px;-webkit-box-shadow: 0px 0px 0px;box-shadow: 0px 0px 0px;} img {border:none;box-shadow:none; }