onsdag den 5. juni 2013

To kopper kaffe

er nydt ude i haven med strikketøjet i hånden - så blev Dis færdig ! Der er jo heldigvis tale om en model med raglan, hvor kroppen og ærmerne strikkes samtidig, så monteringsarbejdet er minimalt.


 Jeg har ændret lidt på modellen, da jeg har lavet 3/4 lange ærmer og en kortere ribkant på ærmerne. Halsudskæringen er lavet med vendestrik, og inden jeg begyndte på halsens ribkant, strikkede jeg en vrangpind, for at vrangmaskerne "dækkede over" vendemaskerne. Det er lykkedes meget godt.


Model: Dis
Designer: Charlotte Tøndering
Garn: Ito Sensai og Ito Kouki

Garnet er utrolig lækkert. Blødhed er svær at gengive på et billede, men måske fornemmer du det alligevel på billedet.

Hvad nu ???
Hvad skal jeg nu strikke ?

Det giver heldigvist helt sig selv. Isager garn har sendt et nyt garn på markedet: Isager Irish Tweed. Garnet er entrådet og består af 70 % uld og 30 % mohair. Det føles lækkert blødt. Da jeg var i Århus i går aftes, hvor der var midnatsåbent,  og besøgte Tøndering Strik, kunne jeg bare ikke stå for denne grønne farve:


7 nøgler blev det til:


sat sammen med Ito Kinu, der er 100 % silke i en flaskegrøn farve:


 kan det kun blive en god og anvendelig Vikingjakke fra Isagers Strik a la carte 2:


Jeg tror jeg vil slå op til modellen, når jeg skal mødes med mine strikkeveninder i aften - hvis jeg kan vente så længe.

I anledning af Open by Night havde Kristian F. Møllers boghandel - 20 % på alle bøger. Så var det jo med at slå til og købe:


En bog af Mirjam Gelfer-Jørgensen, om hvordan dansk kunsthåndværk og design igennem tiden har været påvirket af japansk kunst. Jeg så bogen anmeldt for nogen tid siden og tænkte, at den blev jeg nødt til at eje. Måske jeg en gang kunne få drømmen opfyldt om at komme til Japan........

Kirsten

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

.post-body img, .post-body .tr-caption-container, .Profile img, .Image img,.BlogList .item-thumbnail img{border: 0px;-moz-box-shadow: 0px 0px 0px;-webkit-box-shadow: 0px 0px 0px;box-shadow: 0px 0px 0px;} img {border:none;box-shadow:none; }